درباره پد سینه یکبارمصرف

درباره پد سینه یکبارمصرف

پد سینه یکبارمصرف با عناوین رایج دیگری همچون پد شیردهی و پد پرستاری یک محصول بهداشتی خلاقانه برای کمک به شیردهی بدون دغدغه مادران است. در هفته های پایانی بارداری و روزهای ابتدایی شیردهی بدن مادر شروع به آماده سازی و سازگاری با فرآیند تولید شیر برای نوزاد می کند.

مادران به طور قابل درکی مجبورند پیش از آنکه یک برنامه منظم بین بدن و تخلیه شیر از سینه ها ایجاد شود با پیامد طبیعی نشت شیر دست و پنجه نرم کنند. آنان باید به نحو موثری مرطوب شدن و ایجاد لکه های شیر برروی لباس خود را مهار نمایند. استفاده از پد سینه برای مادران راهکار محافظتی و بهداشتی بسیار مفیدی است که در ادامه این مطلب به چیستی، مزایا و زمان استفاده از پد سینه می پردازیم؛

چیستی پد سینه یکبارمصرف

پد سینه یکبارمصرف، پد کوچک معمولا دایره ای شکلی است که از لایه های جاذب ساخته می شود. این پدها بین سینه مادر و لباس او قرار می گیرند تا با جذب شیر هنگام نشت از مرطوب ماندن سینه و خیس شدن لباس مادر جلوگیری کنند. نشت شیر بدون لایه جاذب منجر به تحریک و یا درد ناشی از قرار گرفتن مداوم سینه در معرض رطوبت و ساییدگی لباس می شود.

پدهای سینه یکبارمصرف ظریف و نرم تر از پدهای قابل استفاده مجدد هستند ‌و با عملکرد مشابه نوار بهداشتی طراحی شده اند. نوارهای بهداشتی، قاعدگی را جذب می کنند و پدهای سینه، شیر مادر را جذب می کنند تا از تحریک پوست پستان ها و همچنین نفوذ شیر به لباس مادر جلوگیری کنند. پد سینه یکبارمصرف به دلایل مختلفی همچون قدرت جذب بالا، بهداشتی بودن، محافظت و استفاده آسان، عدم نیاز به شستشو و حتی سهولت خرید نسبت به انواع قابل استفاده مجدد آن رایج هستند.

انواع پد سینه

پدهای سینه در انواع، اشکال و اندازه های مختلف وجود دارند و در یک تقسیم بندی کلی شامل دو نوع یکبار مصرف و پد سینه قابل استفاده مجدد می باشند. برخی از این پدها(معمولا پد سینه یکبارمصرف) نوارهای چسبی دارند که پدها را در جای خود نگه می دارد و از جابجایی آنها در لباس مادر جلوگیری می کند، در حالی که برخی دیگر به شکل سینه منحنی شده اند تا به درستی زیر لباس جانمایی شوند. بصورت جزئی تر اما انواع پدهای سینه شامل موارد زیر می باشند:

پد سینه یکبار مصرف: پدهای سینه یکبارمصرف دارای هسته جاذب هستند و به گونه ای طراحی شده اند که یک بار پوشیده و سپس دور ریخته شوند. این‌گونه پدها در اشکال و ضخامت های مختلف موجود هستند. پدهای یکبار مصرف در کنار استفاده راحت در خانه، برای بیرون از خانه و هنگام مسافرت نیز عالی هستند زیرا نگران شستن و خشک شدن آن ها نخواهید بود.

پد سینه قابل استفاده مجدد: پدهای سینه قابل استفاده مجدد از پارچه ساخته شده اند و در اشکال، اندازه ها و ضخامت های مختلف تولید می‌شوند. همچون پد های یکبارمصرف قابلیت تنفس(دارای گردش هوای کافی) دارند اما باید آن‌ها را مکرراً شست و دوباره استفاده کرد. این نوع پد را باید مرتبا تعویض و یک روال شستشوی خوب پیدا کنید زیرا پد سینه های غیربهداشتی می توانند به محل مناسب رشد باکتری ها و همچنین ایجاد عفونت‌های قارچی تبدیل شوند. از آنجایی که از پارچه ساخته شده‌اند، ممکن است مایع کمتری را نسبت به نمونه‌های یکبار مصرف در خود نگه دارند.

پد سینه سیلیکونی: انواع دیگری از پد سینه نیز برای امتحان وجود دارد. به عنوان مثال، پدهای سیلیکونی که برای جذب نشتی شیر نیستند بلکه با فشاری که بر سطح خروجی شیر وارد می کنند به عنوان یک ممانعت کننده از نشتی عمل می کنند. پد سیلیکونی درست به پوست می چسبد و معمولا برای مواقعی مانند شنا و استراحت که نمی خواهید لباس زیر بپوشید استفاده می شود. آن ها باید تنها در مواقع خاص و در مدت زمان کم مورد استفاده قرار گیرند زیرا، قابلیت تنفس ندارند و باعث ایجاد خطر برفک دهان، گرفتگی مجاری شیر و سایر مسائل می شوند.

پد سینه هیدروژل: پدهای سینه هیدروژل نیز به طور خاص برای تسکین درد نوک سینه هایی که ترک خورده یا زخم شده اند استفاده می شود. خاصیت خنک کنندگی دارند و از ساییده شدن لباس روی نوک سینه های حساس جلوگیری می کنند. پدهای هیروژلی مانند پدهای سیلیکونی، مستقیماً به پوست می چسبند و قابلیت تنفس ندارند.

اهمیت و زمان استفاده از پد سینه

📍هنگامی که مادر تجربه فوق العاده زیبا و ارزشمند شیردادن به نوزاد خود را انتخاب می‌کند باید در ماه های اول پس از زایمان انتظار نشت شیر حداقل در فاصله بین دو زمان شیردادن را داشته باشد. علاوه براین نشتی شیر می تواند در دوره های زمانی که مادر از کودک خود دور و یا زمانی که خواب است، همچنین اگر مادر شیر زیادی دارد و حتی ممکن است وقتی صدای گریه نوزاد خود یا گاهی نوزاد دیگری را می شنود هم اتفاق بیافتد.

📍شایان ذکر است، در طول بارداری هم بدن مادر ممکن است چند هفته یا چند ماه قبل از تولد شروع به تولید شیر و نشت شیر کند. در این مرحله، شیر ممکن است خامه‌ای، شفاف و زرد به نظر برسد که به آن آغوز می‌گویند.

📍برخی از مادران سازمان یافته دوست دارند یک یا دو ست پد در کیف بیمارستانی خود داشته باشند و برخی حتی در ماه های آخر بارداری از آن استفاده می کنند. اما مهم است که نوک سینه های خود را تا حد امکان خشک نگه دارید تا از به دام انداختن رطوبت و در پی آن تحریک و عفونت قارچی جلوگیری کنید. برای پیشگیری از چنین شرایطی(حتی زمانی که از پد سینه یکبارمصرف استفاده می‌کنید) تعویض منظم پدها اهمیت بسیاری دارد.

مزایای استفاده از پد سینه یکبارمصرف

✅پد سینه یکبارمصرف از ماده خاصی ساخته شده اند که با قدرت جذب بالا، به مادران کمک می کند تا با جذب سریع نشت شیر خشک بمانند.

✅آستر نرم پد سینه یکبارمصرف آن ها را برای پوشیدن راحت می کند و دو نوار چسب نیز این پدها را محکم در جای خود نگه می دارد. علاوه براین شکل کانتور پدها تناسب محتاطانه، طبیعی و قابل اعتمادی را فراهم می کند.

✅پد سینه یکبارمصرف نازک و برای مادران شاغل هم براحتی قابل حمل و تعویض می باشد. همچنین پد پرستاری یکبار مصرف باریکتر از پد پرستاری قابل شستشو است و به همین دلیل زیر لباس تقریبا نامرئی بنظر می رسد.

✅پد سینه یکبارمصرف پس از استفاده به راحتی با زباله های خانگی دور ریخته می‌شود. بنابراین پدهای سینه یکبارمصرف، در عین راحت و بهداشتی بودن نیازی به شستشو و خشک کردن نیز ندارند.

✅مادرانی که به طور منظم شیر می دهند سینه های حساسی پیدا می‌کنند و سفتی خود را از دست می دهند اما استفاده از پد سینه به حمایت از مادران در این مورد نیز کمک می کند.

✅پدهای سینه به عنوان مانعی بین نوک سینه ها و لباس مادر، حساسیت و تحریک سینه ها را تسکین می بخشد.

زمان و اهمیت تعویض پد سینه یکبارمصرف

✔️به طور کلی تعویض پدهای سینه در هر زمانی که خیس می شوند اهمیت دارد. قرار گرفتن مدت زمان طولانی سینه‌ها در معرض رطوبت می‌تواند منجر به تحریک پوست و درد نوک سینه‌ها شود. همچنین می‌تواند محیط مساعد رشد مخمرها و باکتری‌ها را فراهم کند. بروز چنین شرایطی می‌تواند همانطور که پیش تر گفته شد باعث راش خارش دار، پوسته پوسته شدن و عفونت‌هایی مانند برفک و ورم پستان شود. به همین خاطر توصیه می شود حداقل به مدت 2-3 هفته ابتدایی نشت شیر پدهای سینه یکبار مصرف استفاده شود زیرا با وجود تمیز کردن مکرر پدهای قابل استفاده مجدد بازهم خلاص شدن از شرر مخمرها آسان نیست.

✔️به عنوان یک قاعده کلی گفته شده است زمانی که پدهای خود را احساس می کنید یعنی اشباع و سنگین شده اند و باید آن‌ها را تعویض نمایید. اما برای پیشگیری از چنین وضعیتی بهتر است شما پدهای سینه را هر 3 تا 4 ساعت یکبار عوض کنید. راحت ترین زمان پیشنهادی تعویض پد در هنگام شیردهی کودک است. مواد مغذی غنی در شیر مادر و گرمای بدن او پد سینه را به مکانی ایده‌آل برای رشد باکتری‌ها تبدیل می‌کند، بنابراین توصیه می‌شود در تعویض مرتب آن‌ها سخت‌گیر باشید. تعویض پدها به محض احساس رطوبت به کاهش خطر عفونت و یا تحریک پوست کمک می کند.

نحوه استفاده از پد سینه یکبارمصرف

۱. اطمینان حاصل کنید که نوک پستان تمیز و خشک است.

۲. پد سینه را از بسته آن جدا کنید.

۳. قسمت چسبنده پد سینه یکبارمصرف(در صورت وجود) را در فنجان لباس زیر فشار دهید. این تضمین می کند که پد در مکان مناسب خود قرار گرفته و حداکثر پوشش دهی در برابر نشتی را ایجاد می‌کند.

نکات مراقبتی در هنگام استفاده از پد سینه

📌بدون در نظر گرفتن نوع پد سینه مورد استفاده، سینه ها بخصوص نوک سینه ها در دوران شیردهی آسیب پذیر هستند. پس اگر متوجه چروکیدگی یا دلمه جدی در اطراف نوک پستان شدید و یا هر گونه درد، حساسیت، گرما، سختی و تغییر رنگ در سینه خود احساس کردید حتماً در اسرع وقت با پزشک مشورت کنید.

📌حتی اگر نشتی شیر شما کم است توجه داشته باشید که پد سینه را برای مدت طولانی نپوشید.

📌بخاطر داشته باشید که همیشه پس از برداشتن پد شیردهی، سینه های خود را کاملا تمیز کنید تا از خطر عفونت جلوگیری شود.

📌در اوایل دوره شیردهی ممکن است نشت شیر ​​زیادی داشته باشید و مجبور به استفاده از چندین پد در طول روز شوید با این حال در این دوره در تعویض پدهای سینه تردید نکنید.

انتخاب پد سینه یکبارمصرف محافظ و بهداشتی

بهترین پدهای سینه آن‌هایی هستند که شما را در هنگام نشت خشک نگه می دارند. برای این منظور، بیشتر پدهای سینه یکبار مصرف قابلیت جذب بالایی دارند. اینگونه پدها در جمع آوری مقدار نشت تا حد ظرفیت خود موثر هستند و به شما این امکان را می دهند که بدون نگرانی و با اعتماد بنفس بیشتر روز خود را سپری کنید.

آکادمی اطفال آمریکا(AAP) توصیه می‌کند از پدهای پرستاری با روکش پلاستیکی استفاده نکنید، زیرا پلاستیک می‌تواند رطوبت را در خود نگه دارد و به نوک سینه‌ ترک خورده و دردناک کمک کند. در همین راستا برند پیشرو در کیفیت لیدی کر محصول محافظ و بهداشتی پد سینه یکبارمصرف خود را با ویژگی های منحصر به فرد برای مادران عزیز تولید می کند:

✔🦩️پد محافظ و بهداشتی سینه یکبارمصرف لیدی کر که از خمیر کاغذ بکر و 100درصد طبیعی تولید می شود ضد حساسیت و آنتی باکتریال می باشد. این ویژگی های کلیدی از تحریک پوست و رشد باکتری ها جلوگیری می کند.

✔️🦩پد سینه یکبارمصرف لیدی کر که قابل استفاده برای سایزهای مختلف سینه می باشد، با قدرت و سرعت جذب بالا به دلیل وجود هسته جاذب موجب جذب سریع رطوبت سینه و عدم نفوذ رطوبت به لباس مادر می شود.

✔️🦩از دیگر ویژگی های کلیدی پد سینه یکبارمصرف لیدی کر در کنار نرمی و لطافت سطح لمس رویی، وجود روکش کتانی سطح پشتی پدها می باشد که قابلیت تنفس و امکان تبادل هوای کافی را در محیط تحت پوشش پد سینه فراهم می‌آورد و به همین دلیل موجب پیشگیری از افزایش دما و تعرق اضافی در آن ناحیه می شود. ما برای خرید آسان این محصول با کیفیت در کنار شما هستیم.

سخن آخر

پد سینه یکبارمصرف به دلایل مختلفی انتخاب مناسبی برای مادر جدید می باشد. حضور یک نوزاد جدید خود به تنهایی زندگی را پر از شگفتی می کند. استفاده از پد سینه اما، با کاهش نگرانی و افزایش آرامش مادر در هنگام نشت شیر تجربه ای دل انگیز از دوران زیبای شیردهی را برای مادر به ارمغان می‌آورد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *