نحوه گفتگوی پدر با دختر در مورد قاعدگی

دوران بلوغ و قاعدگی نقطه عطف مهمی در سالهای رشد دختران است و تغییراتی روانی و جسمی قابل توجهی را در بدن آنها شکل می‌دهد. پدران معمولا از گفتگو با دختر خود در این زمینه طفره می روند اما ضروری است که گفتگوی پدر با دختر در مورد قاعدگی جدی گرفته شود.

بدون شک اولین تجربه قاعدگی به عنوان بخشی از دوران بلوغ درپی گذر از خردسالی یکی از نقاط عطف مهم زندگی برای هر دختری است. باید به دختران آموزش داد که قاعدگی یک رویداد بیولوژیکی سالم و طبیعی است که برای همه دختران در محدوده سنی خاصی رخ می‌دهد. با توجه به وجود شرم اجتماعی درمورد دوره قاعدگی در جوامع مختلف، معمولا دختران نوجوان در مورد با چالش های زیادی روبرو می شوند.

گفتگوی پدر با دختر در مورد قاعدگی، می‌تواند از چند جهت مفید باشد. دادن اطلاعات درست به دختر نوجوان موجب می شود با خیالی آسوده با پدیده قاعدگی روبرو شود. گفتگوی پدر با دختر در مورد قاعدگی به از بین بردن شرم اجتماعی کمک می کند.

در صورتیکه گفتگو در مورد بلوغ، دوره قاعدگی و تغییرات دلهره آور جسمی و عاطفی که دختران نوجوان تجربه می کند مثبت و عادی باشد، اعتماد به نفس و عزت نفس او رشد می کند. اگر یک پدر مجرد هستید و دختر نوجوان دارید نقش شما حتی مهم تر است. ممکن است گفتگوی پدر با دختر در مورد قاعدگی دشوار بنظر برسد، اما نباید از آن امتناع کرد. در این مقاله باید و نبایدها و نکاتی برای تسهیل گفتگوی پدر با دختر در مورد قاعدگی را بررسی می کنیم.

بایدها و نبایدهای گفتگوی پدر با دختر در مورد قاعدگی

اجازه ندهید تابوها و انگها بر بحث شما مسلط شود. قبل از شروع مکالمه، خود را آموزش دهید. به جای کلیشه ها، به واقعیت ها بپردازید. معطل نکنید. سعی کنید از زبان ساده استفاده کنید، نه اینکه آن را برای دخترتان پیچیده کنید. مکالمه را با مثال پیش ببرید. خودتان را دست کم نگیرید و بدانید که نظرات شما هم مهم است. کوتاه، پیوسته و عادی مکالمه کنید.

در دسترس باشید. به خودتان سخت نگیرید؛ در عوض، فقط با جریان حرکت کنید و بهترین خود را ارائه دهید. مکالمه خود و آنچه را که در این مکالمه ارائه دادید یا ندادید را به خاطر بسپارید. به طوری کلی شما باید با دخترتان وقت بگذرانید و در رویدادهایی که برایش مهم هستند حضور داشته باشید. سعی کنید بخش مهمی از زندگی روزمره او باشید و در مورد روزش سوال بپرسید.

به این ترتیب، او می داند که شما همیشه در طول زندگی از او حمایت خواهید کرد. هنگامی که دخترتان فعالانه صحبت می کند به دقت گوش دهید، این کمک می کند بفهمید در ذهن او چه می گذرد. در مواقعی که دختر شما در مورد تغییرات فیزیکی و عاطفی خود استرس دارد، مثبت باشید و منتظر نمانید تا او پیش شما بیاید. گاهی اوقات، او ممکن است درخواست کمک نکند اما شما آنجا باشید!

مهم ترین نکاتی که در گفتگوی پدر با دختر در مورد قاعدگی به آن توجه کرد

اگر صحبت در مورد پریود را از سنین پایین شروع کنید، فرزندتان برای تغییرات راحت تر آماده خواهد شد. اکثر دختران می توانند در سنین 6 تا 7 سالگی اصول قاعدگی را درک کنند. برای توضیح به آنها ایجاد فضای امن و حفظ حریم خصوصی مهم است.

اگر کسی هستید که مکالمه را آغاز می کنید، مطمئن شوید که در یک فضای خصوصی هستید که دختر شما در آن احساس راحتی می کند. آمادگی داشته باشید که در زمان یا مکان خاص دیگری در مورد آن تلفنی صحبت و یا حتی چت کنید. به این نکته توجه داشته باشید که کجا هستید و چه کسی در اطراف شما است. یک فضای امن لزوما یک مکان فیزیکی نیست، بلکه بیشتر فضایی است که شما ایجاد می کنید.

با آرامش و داشتن لبخند صحبت کنید و به او اطمینان دهید هنوز هم پرنسس زیبای شماست. این رفتار به دخترتان کمک می کند تا راحت تر در مورد موضوعی که با آن دست و پنجه نرم می کنید با شما صحبت کند.

فقط به این دلیل که او در حال بزرگ شدن است، فراموش نکنید که او را در آغوش بگیرید (زمانی که او با آن مشکلی ندارد). دختران اغلب در مورد تغییر بدنشان مطمئن نیستند اما باید بدانند که عشق شما نسبت به او تغییر نکرده است. شما به عنوان منبع ثابت عشق و حمایت در زندگی دخترتان به او کمک می کنید تا از این دوران چالش برانگیز با خیالی آسوده تر عبور کند. مراقب زبان بدن خود باشید. در طول گفتگوها همواره مثبت و طبیعی رفتار نمایید.

مقاله پیشنهادی: کمپین #این_خط_قرمز_نیست

دختران به محض رسیدن به بلوغ شروع به جلب توجه ناخواسته می کنند. تغییر در ظاهر فیزیکی و هنجارهای عاطفی، او را مستعد توجه ناخواسته به خصوص در مدرسه و خارج از آن می کند. از شما انتظار می رود که دوستانه در مورد این موضوع صحبت کنید و او را با بهترین راه های مواجهه با قاعدگی آماده کنید

به آنها کمک کنید محصولات بهداشتی مختص دوره های قاعدگی را بشناسد، تا محصولی را پیدا کند که به او احساس راحتی و اعتماد به نفس بیشتری می دهد. بدون تابو دانستن قاعدگی با او صحبت کنید و اصلا خجالت نکشید. این به تغییر دنیایی که دخترتان در آن بزرگ می شود، کمک می کند. گوش کنید و سوالات او را جدی بگیرید. اگر همه پاسخ ها را ندارید، اشکالی ندارد. در مورد اینکه چه کسی ممکن است بتواند کمک کند صحبت کنید و یا با هم تحقیق کنید.

انقلابی مهم

این یک سوء تفاهم بزرگ است که فقط مادران می توانند در مورد دوره قاعدگی با دختران خود صحبت کنند. قاعدگی بخشی از بلوغ است و والدین باید با فرزندان خود در مورد آن صحبت کنند. پریودی نه تنها از نظر جسمی بلکه از نظر روانی نیز بر دختر تأثیر می گذارد. اولین صحبت در مورد پریودها تابوها را می شکند و همانطور که قبلا اشاره کردیم درک درستی را ایجاد می کند که ممکن است تمام زندگی دختران را تحت تأثیر قرار دهد.

در هر موقعیتی یک پدر می تواند به دخترش کمک کند. در حالی که دخترتان پریود است، سعی کنید با دادن یک لیوان شیر داغ او را آرام کنید تا با گرفتگی دوره خود مبارزه کند. هر افسانه ای را که برای سال ها در خانواده شما وجود داشته، بشکنید. مطمئن باشید گفتگوی پدر با دختر در مورد قاعدگی می تواند او را به یک انسان خوب و یک ابرقهرمان برای دختر نوجوان تبدیل خواهد کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *